Nyhed 1209.2022
Husk slutafregning, hvis du har modtaget en af følgende kompensationsordninger:
- Kompensation for faste omkostninger mellem 9. juli 2020 og 28. februar 2022
- Lønkompensation mellem 30. august 2020 og 15. februar 2022.
- Kompensation for tabt omsætning mellem 1. september 2020 og 28. februar 2021.
- Kompensation for tabt omsætning mellem 1. marts 2021 og 30. juni 2021.
- Kompensation for tabt omsætning mellem 1. juli 2021 og 30. september 2021.
- Kompensation for tabt omsætning mellem 1. december 2021 og 28. februar 2022.
Indberetningsfristen er den 30. september 2022., hvorfor det er vigtigt, hvis vi skal hjælpe, at der tages kontakt til os hurtigst muligt.
For vores assistance i forbindelse med slutafregningen for lønkompensation samt tabt omsætning koster det kr. 900 ekskl. moms pr. slutafregning der ydes.
For vores assistance i forbindelse med slutafregningen for faste omkostninger skal det forventes, at det koster minimum 1.350 kr. ekskl. moms, da der minimum skal bruges 1,5 times grundet uploading af dokumentation m.m.
Det skal som igen nævnes, at det er vigtigt, at du kontakter os på mail og bekræfter du ønsker vores assistance til ovennævnte slutafregninger, da vi ellers risikere, at fristen overskrides.
Slutopgørelse for ansøgte kompensationsordninger grundet Covid-19.
I forbindelse med Erhvervsstyrelsen forventer, at der vil blive åbnet for indberetning af slutopgørelse for følgende ordninger:
- Faste omkostninger – frist 31. maj 2021 ( ordning efter 1. november 2020 – frist 31. oktober 2021 ).
- Lønkompensation – frist 31. maj 2021.
- Omsætningskompensation – frist 31. maj 2021.
Alle 3 kompensationsordninger skal indberettes via Virk.dk.
Det forventes, at virksomheden kan tilgå Virk.dk og indberette til slutopgørelsen efter Påsken. Husk indberetningsfristen er 31. maj 2021 og bliver ikke rykket.
Herefter vil Erhvervsstyrelsen gennemgå slutopgørelsen med den kompensation som er udbetalt og herefter foretage regulering af det udbetalte beløb. Det skal bemærkes, at såfremt der har været fx flere udgifter, vil der ske en ekstra kompensation.
Ønskes vores assistance i forbindelse med indberetning af slutopgørelsen vil dette ske efter tidsforbrug, da der er stor forskel på hvor meget tidsforbrug der skal bruges i forbindelses med indsendes af dokumentation for hver enkelt virksomhed.
Skriv til Robert@rrevision.dk hvis der er nogen spørgsmål vedrørende slutopgørelsen. Hvordan den endelige opgørelse ser ud og om der skal betales noget retur, kan vi ikke svare på, da det er Erhvervsstyrelsen som foretager denne vurdering efter de har behandlet slutopgørelsen.
Det er meget vigtigt, at I sender en mail til Robert@rrevision.dk senest søndag den 10. maj 2021, såfremt der ønskes vores assistance.
Dette da al koordination omkring vores assistance med slutopgørelserne sker via Robert Bach, da vi også skal indberette årsrapporter, selvangivelser, ansøge om yderligere hjælpepakker samt vi stadig skal foretage løbende regnskabsmæssig assistance for samtlige kunder.